Nowy rozkład lotów z Wrocławia. Sprawdź, gdzie odpoczniesz jesienią i zimą

rozklad lotow

Plażowanie nad Morzem Śródziemnym lub Czerwonym, a może odpoczynek nad Oceanem Atlantyckim? Opcji na jesienny i zimowy beach break z Wrocławia nie brakuje. W życie wchodzi właśnie nowy rozkład lotów, który pozwala na planowanie krótkich wakacji w popularnych południowych kurortach, ale nie tylko.

Na plażę

Atrakcyjniejsze ceny, mniejsza liczba turystów, przyjemna pogoda – to przepis na udany beach break z wylotem z Wrocławia. W niedzielę, 30 października startuje zimowy rozkład lotów z wrocławskiego lotniska. Znajdzie się w nim wiele kierunków zachęcających do kilkudniowej przerwy z wypoczynkiem na plaży. A jak się okazuje, to znakomity czas na to. Przykładowo na Cyprze w listopadzie temperatura powietrza wynosi ok. 25°C, na Malcie 21°C (przy czym temperatura wody jest bliska 20°C), a w Maladze – ok. 20°C.

– Krótkie wakacje w miejscach położonych nad morzem to doskonały sposób na podładowanie baterii jesienią i zimą. To już prawie tradycja, że gdy u nas temperatura spada, Polacy planują wyloty ku słońcu. Prym wiodą tu kraje południowej Europy, ale równie popularna jest Turcja czy Egipt – mówi Dariusz Kuś, prezes Portu Lotniczego Wrocław.

W sezonie jesienno-zimowym pasażerowie z Wrocławia do wyboru mają loty do krajów nad wybrzeżem Morza Śródziemnego takich jak Hiszpania (Barcelona, Alicante oraz Malaga), Cypr (Pafos i Larnaka), Malta, Włochy (Palermo, Neapol,) czy Turcja (Antalya).

Dodatkowo od 11 grudnia po raz pierwszy w zimowym rozkładzie lotów z Wrocławia pojawi się Porto, jedno z najpiękniejszych miast w zachodniej części Europy położone nad Oceanem Atlantyckim. Temperatury w grudniu wynoszą tam od 10 do 15 °C, co pozwala w komfortowych warunkach spacerować uliczkami klimatycznej dzielnicy Ribeira, degustować lokalne potrawy w restauracjach przy nabrzeżu, podziwiać symbol miasta, czyli most Ludwika I i księgarnię Lello, którą inspirowała się J.K. Rowling przy opisie Hogwartu. Lot trwa 3 godziny i 30 minut, a samoloty będą startować z Wrocławia dwa razy w tygodniu – w środy i w niedziele.

Na narty i do miasta

Zimowe beach breaki to jednak nie wszystko, co można znaleźć nowym rozkładzie lotów z Wrocławia. To w sumie blisko 50 kierunków, z czego znaczącą część stanowią popularne połączenia niskokosztowe linii Ryanair i Wizz Air.

– Przewoźnicy zadbali, by rozkład lotów odpowiadał potrzebom pasażerów. Większość popularnych połączeń niskokosztowych jest realizowana dwa, a nawet trzy razy w tygodniu, co pozwala na kilkudniowy wylot z Wrocławia bez potrzeby brania np. pełnego tygodnia urlopu w pracy – mówi Cezary Pacamaj, wiceprezes Portu Lotniczego Wrocław.

Szczególnie dobrą informacją dla pasażerów jest to, że na zimę pozostaje lot do Turynu, który jest doskonałą bazą wypadową dla narciarzy szusujących w Dolinie Aosty. Będzie także połączenie na lotnisko Mediolan-Bergamo, z którego można udać się w popularny rejon Val di Sole czy do słynnego narciarskiego kurortu Livigno. Miłośników włoskich klimatów, świetnej kuchni i spacerów krętymi uliczkami zabytkowych miast na pewno ucieszą także trzy rejsy w tygodniu do Rzymu (poniedziałki, środy i piątki) i Wenecji-Treviso (wtorki, piątki i niedziele).

Jeszcze lepsza oferta dla biznesu

Dodatkowe rejsy przygotowali także przewoźnicy sieciowi. Lufthansa nie tylko dodała nowy lot do Monachium w czwartki i piątki o godz. 17.25, ale też wymieniła na większe samoloty na trasie do Frankfurtu. W siatce połączeń jest również Zurych (SWISS) – dwa razy w tygodniu, Amsterdam (KLM) – sześć razy w tygodniu i Warszawa (PLL LOT oferuje sześć połączeń dziennie od poniedziałku do piątku i pięć w niedziele).

Dobra wiadomość na początek sezonu

Sezon zimowy Port Lotniczy Wrocław rozpoczął od dobrej wiadomości. Władze lotniska poinformowały o przyznaniu lotnisku 50-procentowego dofinansowania na rozbudowę i modernizację infrastruktury strefy operacyjnej. Za 350 mln zł powstanie dodatkowa płyta postojowa, równoległa droga kołowania, droga szybkiego zjazdu i nowa płyta do odladzania samolotów. Przebudowana zostanie także istniejąca już droga kołowania.  To jednak nie koniec inwestycji – we wrześniu Ryanair ogłosił rozbudowę zaplecza technicznego na wrocławskim lotnisku. Powstanie nowy hangar i ponad 200 dodatkowych miejsc pracy dla mechaników i inżynierów.

Rok 2022 na wrocławskim lotnisku to także zdecydowana odbudowa ruchu po pandemii. Pasażerowie rozpoczęli wakacje wcześniej niż zazwyczaj, a przewoźnicy chętnie uruchamiali nowe kierunki. Władze Portu Lotniczego Wrocław szacują, że ten rok uda się zamknąć satysfakcjonującą liczbą 2,7 mln pasażerów.